25 juli 2008

Nidaros

Vi tröttnade på de grå tunga molnen i Norge och sträckkörde från Geiranger tillbaka till Sverige, till solen och värmen, och körde direkt till landet istället för att åka hem till Stockholm. Och som den datanörd jag är, så köpte jag mig ett mobilt bredband när vi kom till stugan så nu kan jag blogga härifrån också, när jag tar en paus från den underbara sommarvärmen som äntligen kommit =)

Jag har verkligen testat min nya kamera och objektiv under resan och jag har hur många hundra bilder som helst att gå igenom (även om en hel del går rätt ner i papperskorgen...). Så det kommer några fler reserapporter här i bloggen och först ut är ytterligare några bilder från Trondheim. (Första inlägget finns här.)



Vi besökte så klart Nidarosdomen. Tyvärr var det regn och grå himmel, men det är ju ett pampigt byggnadsverk ändå och vi traskade alla stegen upp till tornet och tittade ut över staden. De vybilderna blev dock för grå och trista för att visa upp.


Detaljer från kyrkan.



Trähusen vid Nidälven får stå för färgen i det här inlägget.

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Susanne sa...

Åh, vilka vackra färger på sista fotot! T.o.m. i vattnet ser de fina ut.

Della sa...

Kul att du har tagit många bilder med nya kameran - då finns det chans för oss andra att få se mycket. Trevligt!

Unknown sa...

I like the one with wooden houses best, especially the reflection "skymtar" in the water. =P

Anonym sa...

Ja, det var verkligen en färgsprakande bild på trähusen - och en vacker spegling i vattnet. :-)

Låter skönt att kunna fortsätta semestrandet på landet - och visst, tillgång till bloggning gör ju inte det hela sämre! ;-)

Jag ska fundera på det du frågade mej, och mailar över det när jag har kommit på nåt! Himla skoj att bli tillfrågad!!! :-)

Ha det så härligt!!!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Susanne: Ja, visst är de färggranna husen fina!

>>Della: Vad bra att du ser fram emot att se fler bilder, för det lär bli en del inlägg den närmaste tiden =)

>>Wang: I'm glad that you like my pictures! I like the reflection aswell!

>>Annakk: Roligt att du blev glad över min förfrågan =) Ska bli spännande att se vad du kan komma på för nåt kul!

mitt fyrverkeri sa...

Åh vad fint det ser ut att bli med nya kameran! Har den gamla fått ny ägare?

Anonym sa...

Sista bilden är ju toppenfin! Ja, de andra också :-) men den var speciellt fin!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Maza: Den gamla har inte fått ny ägare än, men jag har nog tänkt sälja den.

>>Malena: Tack! Trähusen är verkligen vackra.