14 juli 2008

Fototriss: Byggnader



Temat den här veckan i Fototriss är BYGGNADER.

När jag bläddrade i mitt bildarkiv och valde bilder så råkade det bli tre kyrkobyggnader jag fastnade för. Så min triss i byggnader består av Djurö kyrka, Alexander Nevskij-katedralen i Tallin och sist ett hälsingeinslag, nämligen en detalj från Hölicks kapell.

Klicka här för att hitta till andra deltagares byggnadstrissar.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Om ni klickar på miniatyrbilderna här nedanför,kommer ni till
inläggen där jag visade upp dessa bilder första gången i min blogg.




Andra bloggar om: , , ,

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ännu inte lagt upp mina bilder för trissen i byggnader. Men jag var ute och jagade kyrkor igår så gissa om jag skrattade gott då jag såg att du hade samma tema i trissen.

Det var en snygg svit med ett sammanhållet tema. Dock är det detaljbilden på kapellet som särskiljer sig från de andra och som jag också är den bättre av bilderna.

Anonym sa...

I Hälsingland finns det mycket(många) vackra gamla hus med stor snickarglädje att se.
Vackra, olika kyrkor du visar.
Fint.
Mvh Kim

Anonym sa...

Vackra bilder!

Kapellet favoriten även här.

Anonym sa...

Åhh, vad roligt att flera har fototävlingar!! Ska läsa runt lite hur det går till så kanske man nappar! Kommer det nya utmaningar varje vecka?

Anonym sa...

Fina bilder! Roligt tema med byggnader :-)

Nollan sa...

Fina bilder på fina byggnader. Katedralen är förstås pampig men ser ut lite som en bakelse. Tycker nog ändå bäst om den sista bilden med utsnittet från kapellet, föredrar nog det minimalistika förmför det pompösa. Och så är jag svag för röda träbyggnader.

Monkan sa...

Redan innan jag läste texten valde jag kyrkan som favorit. Kyrkor är fina i allmänhet och så gillade jag effekten av den svarta inramningen, och ja, finaste bilden.

Efter att sen ha läst "Djurö" så var det ju ingen tvekan, nästan hemmaplan, jag kommer fån Ingarö :-)

/Monkan (nr 55 i veckans lista)

-Anne- sa...

Jag funderade också på ett kyrkligt tema, men jag kunde inte hitta en tredje kyrka.

Jag gillar Hölicks kapell mest - vinkeln är kul.

Anonym sa...

Många kyrkor det visas på trissen, men visst är det något visst med kyrkobyggnader:-) Gillar.. den första är så pampig.

Anonym sa...

Jag funderade faktiskt på att använda kyrkor till det här temat - men det blev något annat sen iallafall.

Men kyrkor är verkligen FINA!!! Kanske att det lilla kapellet blir min favorit i din triss... :-)

Sarah sa...

Gillar alla tre, men katedralen tilltalar mig mest. Ha en bra dag kram Sarah

Paula sa...

Gillar alla tre, men jag föll för första.
Jag måste lära mig att ta bättre kort och att presentera dom snyggare.
kram

annette sa...

Tycker all bilder var både fina och fint presenterade, fastnade dock för detaljen på det sista.

Kram //annette

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Helena svarar: Tack för alla kommentarer! Jag är på resande fot, så jag har inte hunnit kolla runt så mycket själv hos andra Fototrissare och kolla in era bilder, men jag ska försöka hinna med under veckan.

Mia sa...

Vackra bilder alla tre! Jag är ny på Fototriss denna veckan, välkommen att titta in på min blogg.

Hoppas du får en fin vecka!

Ninni sa...

Lokalpatriot som man är så blir det nog Hölicks kapell som faller mig mest i smaken...Falurött mot himmelsblått! Vackert! Men visst är den tjusig bilden på Alexander Nevskij-katedralen.

Anonym sa...

Kyrkor är oftast mycket vackra byggnader! Fina bilder.