16 juli 2008

Semesterdagar i Hälsingland


Utsikt genom bastufönstret

Nu har jag lämnat storstan och är ute på resande fot och njuter av sommar-Sverige. I måndags drog vi norrut och då åkte vi till några vänner som har en stuga på en egen liten grönskande ö i Sunnäs, utanför Söderhamn utefter Jungfrukusten. Ett mycket mysigt sätt att inleda våra semesterveckor på! Här är några bilder därifrån.



Området består av massor med småöar med söta små stugor på. Spana in det spegelblanka kvällsvattnet med en fin spegelbild av träden och molnen. Klicka för att förstora bilderna och titta närmare!



Överallt röda stugor med vita knutar och svenska flaggan vajande. Så sommarsvenskt!



Några minuter bort med motorbåten väntar öppna havet...

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Vilket ljus! WOW säger jag bara. Den mittersta bilden med spegelljuset är kanon!!

Anonym sa...

Vilket härligt foto från båten, jag blir så sugen att ge mig ut på sjön! Ha det så skönt!

Anonym sa...

Det är så vackert att man nästan får ont i magen! :-)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Akson: Åh, men tack för dina ord! Bilderna är tagna med nya kameran som jag börjat testa nu.

>>Sofie: Det är verkligen superhärligt att vara ute på sjön, jag skulle gärna ha en båt själv...

>>Annakk: Ja, det är mycket idylliskt där bland alla små öar! En riktigt sommarparadis!

Ninni sa...

Äntligen hemma! Visst är det vackert! Vilka fina bilder ...är det med den nya kameran?
Vi håller till på en ö i Midsommarfjärden och dit åker vi på fredag morgon. Idag har jag varit i dina hemtrakter, i Stockholm, för att lämna in mitt trasiga objektiv och shoppa lite. Flygresan hem tog verkligen musten ur oss, vi vaknade inte till liv förrän idag. Livat på planet, ett helt ungdomslag (fotboll) höll igång hela resan och då är det svårt att försöka sova.
Ha en fortsatt skön semester! Kram Ninni

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Ninni: Japp, bilderna är tagna med nya kameran! Har inte hunnit sätta mig in i alla funktioner än, har mest bara kört på. Men känner mig nöjd hittills!

Ujuj, den där flygresan verkar inte vara någon hit... Hoppas du får det lugnare du framöver under din vistelse hemma i Sverige!