26 mars 2012

Dag 5 - Morgonutsikt i Oman

Igår morse gick vi ner till stranden innan frukost. Det var stilla och nästan helt öde, en sån skön känsla att stå där och titta ut över Indiska Oceanen. Jag bara älskar att bo så här som vi gör nu, när vi öppnar terrassdörren ser vi havet och hör bruset från vågorna.

Inga badvakter hade börjat jobba än, och det var knappast nödvändigt med tanke på att det bara var ett par människor som gick i sanden.

Jag kunde inte ha haft en skönare utsikt än så här. Far och son som strosar i strandkanten i morgonsolen på den vidsträckta stranden och havet som möter himlen långt bort. Vi har det underbart här!

Det här är också mitt bidrag till veckans Fototriss, som har temat Utsikt.

Jag kommer återkomma senare med fler inlägg från gårdagen, då vi hyrde bil och var på kamelsafari i Wadi Darbat.

Bilderna tagna på stranden vid Crowne Plaza Resort i Salalah, Oman, 
varifrån jag resbloggar åt Solresor just nu.

 Follow Bildbloggerian

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Underbara foton!

Linnéa sa...

Oj, blir avundsjuk! Ser för härligt ut. Vackra bilder du bjuder på! Kul att få kika lite på den delen av världen.

Karoleen sa...

Ser otroligt härligt ut! Så mysigt ni verkar ha det. NJUT!

Mamma G. sa...

WOW va härligt ni har det!Ville ser så tuff ut i sina shorts där han trampar på efter pappa.Jag njuter med er! Jag är så glad att ni kopplar av så bra och har semester.
Underbart! Kram på alla!

Emelie sa...

Det ser helt underbart ut =)

Charlotta sa...

Härliga bilder. Utsikten är makalös och stranden oändlig ser det ut som. :))

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Det var fina utsiktsbilder. Skönt att kunna trampa runt i sand och kunna bada. Här i Götet har vi haft 20 grader idag.puh härligt men underligt. Det är ju bara mars. Men det ska bli kallare till helgen igen.
Ha ett fortsatt skön semester