28 mars 2012

Bilder från Taqah

 
 En moské i staden Taqah

Idag onsdag har vi hyrt bil igen. Vi har bokat den i ett dygn från i eftermiddag, till i morgon eftermiddag. Eftersom det blir för jobbigt för barnen att åka runt i en bil en hel dag kom vi på att det är bättre att hyra bilen på det här sättet, istället för att ha den från morgon till morgon. Nu kan vi göra en utflykt i eftermiddag/kväll och sen kan vi göra en i morgon förmiddag också och så hinner vi ändå med att bada i lugn och ro både idag och i morgon. Idag tror jag vi ska åka in till Salalah och få uppleva lite folkliv och kanske gå på kvällsmarknaden. Återkommer med rapport från det.


Bilderna i det här inlägget är från i söndags. Efter att vi varit och tittat på kameler, så körde vi igenom staden Taqah på väg hem och jag och Ellie tog lite bilder. Ellie fick ha en egen kamera och hon fotade glatt på, så jag tror hon ska få ett eget inlägg här sen med sina bilder och tankar om resan från en treåring :)




Strax innan jag tog den här bilden satt det ett helt gäng stora fåglar på den här båten och jag skyndade mig för att ta en bild, men innan jag kommit fram var alla fåglar borta :)

Den här bilden tog jag genom vindrutan på bilen, bred, fin väg med vackra gatlampor och som ni ser var det inte mycket trafik på vägarna när vi var ute. Det här var på eftermiddagen och då är det mesta siestastängt i några timmar, så det berodde kanske på det. Och på kvällen när vi åkte in till Salalah för att handla lite var det desto mer trafik.

 Follow Bildbloggerian

1 kommentar:

VaishVijay sa...

That boat is beautiful and the last shot where the lamp posts queue up is majestic!