20 maj 2010

Skyltar på italienska

När vi var på Sicilien hade jag fotoögonen öppna för olika skyltar, eftersom det var det kommande temat i Fototriss. Nu blev det inte så att jag var med i trissen, men här kommer ändå några skyltar jag hittade. Och eftersom inlägget inte hör till Fototriss behöver jag inte begränsa mig till tre bilder heller, utan jag bjuder på fem :).

Den första bilden tog jag nere i hamnen i Cefalù. Tyckte den runda och den trekantiga skylten blev fina ihop mot blå himmel och hav.

Gick man uppför backen från hamnen kom man till en korsning där de här skyltarna visade vägen. Många valmöjligheter, men vi gick mot il duomo, så hamnade vi vid vår lägenhet.

Efter en ytterligare en liten promenad kommer vi så fram till Porta Giudecca och går därmed in i centro storico, de gamla stadsdelarna.

Och i centro storico är ju trafiken begränsad (som jag skrev om i förra inlägget), och det berättar de här skyltarna.

De sista skyltarna jag bjuder på ger inte så mycket information som man kanske skulle önska... Det var inte mycket som fanns kvar av skyltarna. Här var vi i alla fall på väg upp till en stad i bergen, och som tur var hade vi en GPS som visade oss vägen lite tydligare än vad skyltarna gjorde.

Ja, det var mina skyltar - är det någon av dem du gillar lite extra? Oavsett hoppas jag turen jag bjöd på var till belåtenhet! (Alla mina inlägg från Sicilien-resan ser du här.)


Förresten, jag har börjat Twittra. Bättre sent än aldrig. Om någon är intresserad av mitt svammel, så kan ni följa mig här: Follow helenafri on Twitter


Andra om , , , Follow Bildbloggerian

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mysig liten by :)
Ha en fin helg.
/Helena