28 december 2010

För femte året i rad

Det var en mycket grå dag och något soljus orkade inte titta fram bakom molnen. Det kändes inte ens som att det nånsin blev riktigt ljust idag.

Men trots bristen på riktigt dagsljus var jag ju tvungen att gå en promenad ner till ån här hemma hos mamma i Hälsingland och ta några bilder. Varför? Jo, för att den 28 december har jag i fyra år i rad bloggat bilder från just detta ställe, de första gångerna av en ren slump men på slutet med en tanke, och det hade varit trist att inte kunna fylla sviten med ett femårsjubileum idag :)

Fotoinspirationen var inte särskilt hög och jag lyckades ta biler som blev grå, platta och trista. Så något var jag tvungen att göra och det blev till slut ett vintage-filter i Photoshop. Då blev det i alla fall en svagt brun toning i bilderna istället för det grågrågrå.

Är brunt roligare än grått? Tja, det vet jag inte, men här är i alla fall min bilder från ån - för femte året i rad.

Lite lite rött kom med här.

Och se där, här blev det lite orange också tack vare 50-skylten!


Här är bilderna från de tidigare åren:
Follow Bildbloggerian

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Grattis till 5-års jubileet :o)